Time is all we have

Ja, som ni säkert märkt så delar jag och min man på denna blogg. Till vänster ser in alltid namnet på den som gjort inlägget.

Började igår marknadsföra den nya kortkursen för gravida och har redan börjat få in anmälningar!  Kursen syfte är att gå igenom säker och anpassad träning under graviditeten.  Gå in på www.bodyformama.fi för mera info.

Alltid nu som då får jag frågan ”Hur ofta tränar du?”. Då jag svarar att jag försöker träna 5-6 gånger i veckan, så är nästa fråga ”Hur hinner du?”. Ibland vet jag inte själv heller hur jag hinner. Tre barn, egenföretagare till man, studerar och så borde man ju städa, laga mat, tvätta tvätt… 

Man måste helt enkelt prioritera; hos oss ligger det saker lite här och där, rena kläder har svårt att hitta sig till klädskåpet, ren tvätt glöms i tvättmaskin/torktumlare, diskmaskinen går för fullt men ändå är diskbänken någonstans under fat och glas, vi har ingen städdag utan det städas då det hinns. Jag prioriterar barnen, familjen och min träning, man måste inte hinna med allt! Ei työ tekemällä lopu som dom säger på det andra inhemska. 

Body For MAMA bfl body for life blåbärspaj

Här prioriterar jag t.ex. blåbärspajen över att börja reda upp råddet på bordet

Länge har jag kört mina träningar hemma, men nu har jag börjat ta mig till gymmet igen efter en lååååång paus. Senast då jag gick regelbundet till gymmet, så var då människor for till gymmet för att träna, inte för att ta selfies. Nå skämosido, är ju mitt uppe i att bli Licensierad Gyminstruktör, så det är ju lite nödvändigt att befinna sig i punttissalen ibland.

Fick nu ändå en snilleblixt att rapportera veckans träningar till er. Kommer att skriva i stora drag vad jag gjort under dagen och hur jag lyckats pilla in ett träningspass någonstans. Så det kommer att utlovas svettiga bilder, vardagsrutiner, familjeliv och annat fartfyllt och spännande, så håll i er!

Måndag

 6.00 Blev väckt av klanens yngsta medlem.

7.00 Hade yrat runt som en zombie i en timme, så nu var det dags för frukost

7.55 Kör iväg till simhallen för ett gympass

10-11 Drar Body For MAMA träning i Gamla Vasa

11.45 Kommer hem till färdig fixad mat (jee!)

12.30-13.30 Maken far till jobbet, jag lägger 2 av 3 barn på dagssömn

13.30-14.30 Fixar, plockar, skriver, printar, bakar blåbärspaj

15.00-17.00 Mellis, ute med barnen, klipper lite gräs, spelar fotboll med pojkarna

17.00 Middag, rester från lunchen (dubbel jee!)

17.30 Städa upp efter maten

17.45-18.30 Barnen ser på TV och det är coffee-time för mig! Slösurfar och dricker en kopp kaffe.

18.30-20.15 Kvällsbitsfixad, kvällssysslor, barnnattning

20.20 och framåt bloggskrivning, kvällsbit, maken kommer hem, fryser ner blåbär, titta på ett avsnitt av nån serie, kvällssysslor, sova.

 

Svettig efter gymmet, på väg till Body For MAMA träningen

Svettig efter gymmet, på väg till Body For MAMA träningen