En veckas kost – Torsdag

Torsdag

Under en veckas tid kommer jag att väga det jag äter och räkna mina kalorier. Min kost består av hemgjord mat, 5-6 mål om dagen. Inga konstigheter, inga kosttillskott och inga förbud.

Frukost
Yoghurt 2% 150g
Fruktsallad 220g
Mysli 15g
Bröd 50g
Creme bonjour
Grönsaker 50g
Ägg 1st
Lingonsaft 1glas
Choco 1glas
Totalt: 588 kcal

Vi hade bröllopsdag igår, men firade idag istället då man fick en ledig dag mitt i veckan. Lyxfrukost brukar vi ha lördag eller söndag, men tjuvade lite igen ”dagen” till ära.

Lunch
Tortilla helkorn 60g
Karelskstek 100g
Fetaost 20% 30g
Grönsaker 150g
Gräddfil 10% 25g
Ost 15g
Pepsi MAX 3dl
Totalt: 463 kcal

Det finns en bonus med att ha tortillakväll och det är att det alltid räcker till lunch följande dag, namnam.

Mellanmål
Fruity innehållande
Apelsinjuice
Piimä
Banan
Blåbär
Nektarin
Choco 1glas
Totalt: 185 kcal

Middag
Potatismos 175g
Gris innerfilé 125g
Morötter 40g
Bearnaisesås 20g
Sallad 200g
Alkoholfri äppelöl 3dl
Choco 1glas
Totalt: 548 kcal

9 år gifta och en supergod middag tillredd av Niina. Som kronan på verket serverad med min favoritöl.

Kvällsbit
Kvarg 0% 300g
Grynost 2% 50g
Fruktsallad 150g
Bröd 50g
Ägg 1st
Pepsi MAX 4dl
Totalt: 443 kcal

Tydligen äter jag ca 2kg mat om dagen. Utan att desto mer tänka på vad jag äter blir förhållandena runt 50% kolhydrater och 25% vardera av fett och protein. Det tycker jag passar utmärkt för mig. Beroende på om jag kör styrkepass eller inte under dagens lopp, varierar fett- och proteinintaget en aning.
Under dagens lopp har jag ätit 2,1kg mat + dryck och det totala energiintaget blev 2227 kcal.
  • Kolhydrater 245g 45%
  • Protein 137g 30%
  • Fett 68g 25%