En veckas kost – Onsdag

Onsdag

Under en veckas tid kommer jag att väga det jag äter och räkna mina kalorier. Min kost består av hemgjord mat, 5-6 mål om dagen. Inga konstigheter, inga kosttillskott och inga förbud.

Frukost
Yoghurt 2% 150g
Fettfri kvarg 100g
Russin 20g
Lemoncurd 20g
Bröd 80g
Smör och ost
Sallad 100g
Ägg 1st
Fettfri mjölk 1glas
Choco 1glas
Totalt: 690 kcal

Började dagen på bästa sätt med en rejäl frukost i lugn och ro, blir inte så mycket godare än detta.

Mellanmål
Ägg 1st
Äppel 1st
Aprikos 1st
Totalt: 164 kcal

Lunch
Quino 200g
Kyckling i tomatsås 100g
Sallad 200g
Vatten 1glas
Totalt: 501 kcal

Efter massageklienterna var behandlade stod telefonen och blinkade på 7 missade samtal, 3 e-post och 2 förfrågningar via facebook. Jag klagar absolut inte, men det tar sin tid att reda ut allt. Efter blev det att kasta i sig den varma maten och fick fortsätta med salladen på vägen hem i bilen, nej det var inte jag som körde.

Mellanmål
Choco 1glas
Totalt: 95 kcal

Relativt blåsfritt på terrassen, så fortsatte jakten på en lämplig våtdräkt med chocon i handen.

Middag
Tortilla helkorn 60g
Karelskstek 100g
Djävulssylt 30g
Fetaost 20% 40g
Grönsaker 130g
Gräddfil 10% 20g
Ost 15g
Pepsi MAX 5dl
Totalt: 580 kcal

Detta är standard fredagsmiddag hemma hos oss, men nu tjuvade vi lite eftersom det är ledig dag imorgon. Denna gång lyxade vi till det med filmkväll dessutom.

Kvällsbit
Havregrynsgröt 100g
Yoghurt 2% 200g
Grynost 2% 100g
Nötter 15g
Plommon 1st
Pepsi MAX 2dl
Totalt: 322 kcal

Efter en kvällsträning sitter det gott med en proteinrikt kvällsbit. Orsaken till att jag ligger något under dagsbehovet är för att få ner fettprocenten en aning. Detta för att komma ner i rätt viktklass i Girevoy Sport. Det är betydligt lättare att ta bort två kg fett och få ställa upp i 63 kg klassen. Andra alternativet vore att skaffa sig ytterligare 5 kg muskler och tävla i 68 kg klassen.
Under dagens lopp har jag ätit 2,1kg mat + dryck och det totala energiintaget blev 2351 kcal. Idag igen en bit under målsättningen, blir intressant att se vad vågen visar på måndag morgon.
  • Kolhydrater 259g 45%
  • Protein 148g 26%
  • Fett 77g 29%