En veckas kost – Måndag

Måndag

Under en veckas tid kommer jag att väga det jag äter och räkna mina kalorier. Min kost består av hemgjord mat, 5-6 mål om dagen. Inga konstigheter, inga kosttillskott och inga förbud.

ma-frukost
Frukost
Havregrynsgröt 300g
Grynost 2% 150g
Svarta vinbär 100g
Fettfri mjölk 1glas
Chococappuchino 1glas
Totalt: 467 kcal
ma-lunch
Lunch
Hotdogbröd 60g
Aito nakki 75g
Ketchup, senap, kryddgurka, lök
Coleslaw på yoghurt 150g
Gurka o. tomat 100g
Pepsi MAX 2glas
Totalt: 356 kcal
Hade gärna ätit en till hotdog, men det hade bara lämnat en per person från söndagens middag. Mellan lunch och middag blev det 5 timmar så borde ha ätit ett lite mellanmål. P.g.a. lite oväntade saker och jobb, men framför allt dålig planering hann jag inte med det.
ma-middag
Middag
Laxsoppa 650g
Vatten 1glas
Totalt: 598 kcal
Något kallt i magen efter middagen 🙂
ma-mellis
Mellanmål
Grynost 150g
Banan 1st
Totalt: 232 kcal
Det blev en timmes träning på kvällen, så ett litet mellanmål var på plats före hemfärd och kvällsbit. På bilden nedan saknas ett bröd. Vi var mitt inne i sommarens triathlon planer med frugan, så innan kameran kom fram befann sig ett bröd redan i magen
ma-kvallsbit
Kvällsbit
Yoghurt 2% 150g
Lemoncurd 10g
Mysli 20g
Bröd
Smör, ost, tomat
Pepsi MAX 2glas
Totalt: 546 kcal
Under dagens lopp har jag ätit 2,1kg mat + dryck och det totala energiintaget blev 2200 kcal. Med ett till mellanmål på dagen hade jag landat på runt 2500 kcal vilket varit närmare min målsättning för dagen. Det onödiga för dagen är Chococappuchinon som jag dricker efter frukost och oftast också en på eftermiddagen. Den är inte nyttig och den ger mig inget som jag behöver i näringsväg. Men den är god och ger mig en lugn och skön stund i soffan när ungarna går fram som små yrväder.
  • Kolhydrater 220g 40%
  • Protein 135g 25%
  • Fett 84g 35%